نرخ بازگشت سرمایه یا ROI چیست و چگونه از آن استفاده می شود؟
همانطور که از نام آن مشخص است، نرخ بازگشت سرمایه یا Return Of Investmet (ROI) سود حاصل از هر سرمایهگذاری در کسبوکار است. این شاخص بهصورت درصدی محاسبه و بیان میشود. ROI برای تحلیل سرمایهگذاریها و تصمیمگیریهای بعدی در کسبوکار مورد استفاده قرار میگیرد.
در مارکتینگ هم ROI برای بررسی میزان تأثیر کمپینهای مختلف محاسبه میشود که همانطور که گفتیم به آن MROI (Marketing Return Of Investment) یا ROIM (Return On Marketing Investment) گفته میشود. البته بررسی MROI و تحلیل در بازاریابی چالشها و نکاتی دارد که در ادامه به آنها اشاره میکنیم.
درباره این سایت